Followers

Saturday 27 August 2011

pelajar kena belajar,student kena study


bila cakap pasal belajar kan,itu memang la tugas sebagai seorang pelajar,
tapi kan,mengikut apa yang aku rasa sekarang,
ramai yang belajar just sekadar belajar..
paham tak?mesti tak paham kan,,
okaylah,sekarang ni ramai yang piki bila masok umur 7 tahun,wajib daftar sekolah,,
kena tempuh UPSR,PMR n SPM n so on..
dan ramai yang belaja sebab nak peksa je,
kengkadang tertanya jugak,ape yang kita boleyh buat dengan theorem phytogoras dalam kehidupan kita?
jangan jawab nak cari hyphotenus,sepak kang!
kita sibuk hafal macam macam formula,tapi apa kaitan dengan life kita?
tu la manusia sekarang..belajar tapi tak amal

"ilmu tanpa amal ibarat pokok tanpa buah"

aku bukan nak kata orang lain la,sebab aku sendiri pon sama,,
kadang2 tengah buat +math terpiki,hebad betoi tokoh tokoh dulu kan,
dorang berjaya cipta macam macam formula yang digunapakai untuk kesenangan kita sekarang,
tak pernah pulak dorang merungut susah,
ada yang sampai amik masa berpuluh puluh n even beratus tahun baru jumpa formula,
tak de pulak dorang putus asa,,kan?
yang kita pulak,,formula berlambak lambak depan mata,
itu pon tak reti nak guna,merungut rungut kata susah,,
bukannye suruh cipta formula pon.suruh guna formula yang dah ade je..
manusia...manusia...

ramai yang kata study ni boring,
i do think the same way,.
yelah,.sikit sikit homework..tak larat dohh,
bila dah menggunung tambah tambah bertangguh,stress la jawabnya.
kalau aku,aku tak suke buat nota,bukan ape,aku rasa buang masa je,
sebab bila pekse ke hape,mana ade aku bukak buku nota tu,buku rujukan jugak jadi pilihan,,
so what's the function of notes?
rasa macam nk usul kan je kat pihak sekolah,cadang supaya nota tak payah buat,buang masa..
HAHAHA,konfe-rem konfe-rem la ditolak..



notakaki: hey cliques,sila jadi budak rajin~~




.

No comments:

Post a Comment